piątek, 18 września 2009

Wniosek rekrutacyjny - Oświadczenia, załączniki i kolory we wniosku

Kolejną ciekawostką jeżeli chodzi o wniosek rekrutacyjny jest punkt dotyczący: Oświadczeń. Większość zdań zaczyna się od: „ Nie byłem…”, ”Nie robiłem…”, „Nie otrzymałem…” itp.

Jednak jest pewien kruczek, który większość osób pomija lub nie zauważa, a dokładnie jeden z podpunktów:

w ciągu bieżącego roku budżetowego oraz dwóch poprzedzających go lat budżetowych otrzymałam/-em pomoc de minimis w wysokości ……………………,

Jeżeli nie otrzymałeś pomocy de minimis to nie zostawiaj pustego pola (!), tylko musisz skreślić ten punkt (najlepiej przy użyciu linijki, jedną prostą kreską). Puste pole dla niektórych rekruterów oznacza miejsce, w którym coś miało być, a nie zostało uzupełnione. W tym momencie niektóre osoby rekrutujące wnioski uważają to za błąd formalny i wniosek odrzucają (ze względu na brak danych we wniosku).

Taka pierdoła, a może zaważyć na udziale w projekcie.

Jeszcze jedną ważną rzeczą z gatunku formalnych są załączniki. Przyznam się, że gdybym nie zauważył tego punktu w ostatnim momencie to nie dostałbym się do projektu (z przyczyn formalnych).

W moim formularzu rekrutacyjnym załącznikiem było:

Załącznik wymagany:
Zaświadczenie o dochodzie uzyskanym w 2008 roku (dotyczy także współmałżonka)


Wniosek miałem już wkładać do koperty, gdyby nie ostatni przegląd wniosku. Dobrze, że udało się zdobyć to zaświadczenie (Panie z kwestury uratowały mi życie), załączyć i wysłać.

U dwóch innych Beneficjentów załączniki nie były wymagane. Tak więc trzeba na to uważać.

Kolejną rzeczą, którą ja kwalifikuję do gatunku śmiesznych, są kolory we wniosku. Okazuje się, że jeżeli Beneficjent zamieścił na swojej stronie wniosek w kolorze, to wypełniony przez nas wniosek także musi zostać dostarczony w kolorze. Mój znajomy miał taką sytuację, że kolorowy wniosek wydrukował w czarno-bieli i został on odrzucony z przyczyn formalnych.

Na początku się dziwiłem, ale odpowiedź znalazłem bardzo szybko. Cały problem tkwił w ologowaniu wniosku. Unia Europejska ma swoje standardy ologowania. Różnią się one dla druków w kolorze i czarnobieli. W momencie, kiedy wydrukujemy wniosek z kolorowym ologowaniem w wersji czarno-białej, to zostanie on formalnie odrzucony, gdyż: „wniosek nie został złożony na obowiązujących drukach”. Ot i cała tajemnica, ale wiele osób może się dziwić dlaczego ich wnioski zostały odrzucone.

1 komentarz:

  1. Można też zarabiać w inny sposób! Może bitcoin? Ominiecie wszystkie procesy rekrutacyjne, więc wydaje mi się, że w dzisiejszych, nowoczesnych czasach to dobra opcja. Wejdźcie sobie tylko na stronę https://www.pracawsieci.net/bitcoin-poradnik/ , aby poznać informacje, co i jak!

    OdpowiedzUsuń